zondag 26 februari 2017

[p] Een goede singel is het halve werk

Hoi hoi!

Misschien is dit een herkenbaar probleem voor jullie:
De singel begint te schuren bij je paard.

Dit betekend dat het lichaam van je paard veranderd, waardoor het zadel (en singel) niet meer zo goed lag als voorheen.

Athos is een haflinger, die ik zo goed mogelijk op gewicht probeer te houden.
Helaas is dit erg moeilijk, omdat hij snel aankomt als hij minder getraind wordt.
Mijn zadel ligt goed op Athos, dit laat ik jaarlijks na kijken voor gediplomeerde zadelpassers / zadelmakers.

Toch begon mijn oude singel vorig jaar plotseling te schuren.
Het haar brak af en je zag met de dag duidelijker dat de pasvorm niet meer naar wens was.
Het zadel lag goed, die was net nagekeken door een zadelmaker.
Dus daar kon het niet aan liggen...


Vanaf dat moment heb ik de Super Singel van F.R.A. aangeschaft.
Een paard elastische singel, die een fijne druk verdeling geeft.
Oke, eerlijk gezegd ziet de singel er "goedkoop" en niet zo mooi uit.
Maar ik ben nu, na een jaar, nog zo blij met deze singel!
Het zadel ligt stiller, singel is mooi afgerond, Athos loopt fijner en... hij is wasbaar!
Niet dat ik mijn singel vaak was. Maar ik spoel hem wel vaak af, zodat er zo min mogelijk zand in blijft zitten. Ik zorg graag goed voor mijn paard en zijn spullen.


Kort om: Dit is echt een SUPER Singel!
Zal ik jullie nog een paar voordelen op een rij geven? :
- fijne pasvorm, doordat ie paard elastisch is
- rond afgewerkt
- bevestigings-ringen voor eventueel een hulpteugel
- vriendelijk voor je paard
- je zadel ligt stabieler
- goede drukverdeling
- op 30 graden te wassen
- roest niet
- zowel dressuur lengtes te krijgen, als veelzijdigheidssingels

(Tevens staat hier ook meer informatie over de singel)

Groetjes Devica





Geen opmerkingen:

Een reactie posten