maandag 13 februari 2017

[p] Hoe gaat het met de NAF Mud Gard?

Hoi hoi!

5 Februari schreef ik over een herkenbaar probleem, voor de paardeneigenaren.
Paarden met lange haren bij de benen, ook wel sokken genoemd, kunnen last krijgen van mok.
Mok geeft veel jeuk en irritatie bij het paard, waardoor een paard veel krabt of stampt met zijn benen.

Mijn moeder las over een nieuw product tegen de mok, die je op de benen kan smeren.
NAF Mud Gard.

Inmiddels gebruiken we het nu een week bij Stanley en in deze blog wil ik graag foto's laten zien van het resultaat tot nu toe.
(Oh ja, omdat ik na een paar dagen al verschil zag, heb ik mijn haflinger ook ingesmeerd.)


Stanley heeft snel last van mok wanneer er veel regen is gevallen.
Hoe goed wij ook zijn benen ook afspoelen &afdrogen, borstelen en in de gaten houden, mok komt zeer snel bij hem.

NAF Mud Gard is een heerlijk ruikende "mouse", dat komt door de Tea Tree olie en Rozemarijn  olie die er in zitten.
Met dit koude weer is het niet helemaal ideaal om het op de benen te smeren, omdat paardenbenen al extreem gevoelig zijn door de mok en temperatuur. Maar goed, ik wil onze paarden helpen dus een dag overslaan, zit er niet in.

Stanley laat het goed toe en ik zie nu na een week ook echt verschil.
Zijn huid lijkt minder rood, minder warm en zelfs zijn kootholte is (op een klein stukje na) mok-vrij! 
En dat in zo'n korte tijd, bijna onmogelijk toch?

Athos heeft ook mok, aan zijn achterbenen. Ik ben sinds zaterdag met hem begonnen met de NAF Mud Gard en hij laat het ook braaf toe.

Vandaag viel het mij op, dat de "behandelende" benen een mooie vette laag lijken te hebben.
Helaas kreeg ik dit niet goed op de foto, maar zoals NAF ook zegt: het is een waterafstotende laag.
De gevoelige benen  kunnen nu in alle rust herstellen zonder opnieuw besmet te worden.
Aan Stanley zijn gedrag merk ik ook verschil: ik kan nu beter aan zijn benen komen dan twee weken geleden. Toen had hij liever niet dat ik aan zijn geïrriteerde benen kwam, laat staan om er iets op te smeren. Nu staat meneer braaf met zijn hoeven op de grond, zodat ik lekker zijn benen kan behandelen.

Tot nu toe, ben ik zeer tevreden!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten