woensdag 1 maart 2017

[p] Van vies, naar een schoon paard!

Hoi hoi!
Wat leuk dat je mijn blog leest!

Voor vele ruiters en amazone's is het volgende vast heel herkenbaar:

Je komt op stal en hebt niet zoveel tijd meer omdat je zo direct een belangrijke training of wedstrijd moet rijden. Je hoopt stiekem dat je paard zich heeft gedragen, nadat je bent weg gegaan.
Hopend loop je naar zijn of haar box en als je je paard aankijkt, check je snel de manenkam.
Zit je vlecht of knotten er nog goed in?
Je kijkt verder en ja hoor...

Paardlief heeft heerlijk geslapen in een verse hoop paardenpoep.
Of te wel: Een mega vieze strontvlek die niet meer weg te borstelen is.
En je hebt geen tijd om te wassen...

Hoe pak je dit aan?


Hoewel ik geen wedstrijden rijd, hou ik wel van een schoon paard.
Rijden op een vies paard, is niet zo mijn ding.
Ik neem daarom ook de tijd, om goed te poetsen.
Hoe wel mijn haflinger soms ook een zwijn kan zijn...

Athos zijn rechterbil, ziet er dagelijks zo uit.
Hij vind het blijkbaar heerlijk om "op een hoopje" te liggen...
Om maar te zwijgen over zijn hoofd, die ook weleens een vlek er bij kan hebben.

Let goed op, want wat ik je hierna vertel, is echt een wondermiddel!
Ideaal om mee te nemen op wedstrijd, clinic.
Of om te gebruiken in de winter, als je paard zo vies is maar je niet kan wassen.

Maar hoe krijg je deze viezigheid nou weg, als een borstel niet helpt en wassen niet meer kan?
....


Cowboy Magic Greenspot Remover, is je antwoord.

"Een droge douche, in een flesje" 
Klinkt onmogelijk? Nou het is echt zo hoor!

Stap 1:
Spray de Greenspot Remover over de vlek heen.
Wees niet bang dat je er te veel sprayt, ik spray ongeveer 3x op dezelfde plek.
Stap 2:
Masseer het gedeelte wat je zojuist hebt nat gemaakt met de Greensport Remover.
Ja ja, echt even goed met je vingers de hele vlek inmasseren.
Als het goed is, komt er een bruin/groen/vies kleurig schuim op je vingers.
Stap 3:
Pak een vochtige doek en veeg over de vlek. 
Je zult zien dat je doek heel vies word, maar je paard des te schoner!


Simpel toch?
Tevens heb ik vandaag getest of het ook werkt bij manen en staart.
En het werkt! Athos staat weer met een witte staart op stal.
Zo fijn, om op deze manier toch je paard schoner te krijgen in de winter.

Cowboy Magic is bij de betere Ruitersportzaken verkrijgbaar.

Ga jij de Greenspot ook kopen? Deel jouw ervaring op Facebook met Cowboy Magic Europe !

Groetjes Devica


Geen opmerkingen:

Een reactie posten