zondag 5 maart 2017

[p] Een maand lang getest: NAF Mudgard Barrier Cream

hoi hoi!!

Herinner je de blog nog over de NAF Mudgard?
http://mijnzadelkast.blogspot.nl/2017/02/p-mok-niet-alleen-voor-paarden-met.html

Onze paarden hebben helaas hele gevoelige benen, waardoor we snel last hebben van Mok en jeukerige benen. Ze vinden het niet fijn als je er iedere keer aan zit, zo gevoelig.

Mijn moeder kwam met een mooi product op stal, namelijk de NAF Mudgard.
Een fijne "smooth" crème die je makkelijk op de benen smeert.

We zijn nu precies een maand later en ik wil jullie laten weten, wat ik er van vind.


De eerste week hebben we braaf iedere dag de benen van Stanley in gesmeerd.
Na enkele dagen zag ik al resultaat, dus ben ik Athos ook maar gaan behandelen.

De benen waren natuurlijk erg gevoelig en ik merkte na het insmeren dat de heren het niet echt lekker vonden. Ze stonden een minuut later (na het insmeren) vaak even te stampen met hun achterbenen.
Twee of drie stampen en daarna hoorde je ze niet meer.
Er gebeurt dus direct iets, na het insmeren, want anders zouden ze niet zo snel reageren.

Braaf iedere dag in smeren, was mijn idee.
Net zo lang tot het minder wordt.
En het werd al heel snel minder!

Wanneer ik zie dat de mok verdwijnt, ga ik minder smeren. Niet zo heel verstandig he?
Maar NAF Mudgard lijkt langer door te werken. Want na een week lang iedere dag smeren, ben ik het om de dag gaan doen, om vorige week de stap te maken om het 1x in de week te herhalen.
De laatste keer dat ik Mudgard op de benen smeerde, reageerden beide paarden niet met hun achterbenen. Geen stamperij dus meer! YES! 
Vanmorgen voelde ik weer bij Athos en ik ben blij verrast!


Ik kan zeggen dat zowel Stanley als Athos mok-vrij zijn, in een korte tijd!



We houden nog een halve pot over (ja, echt waar!), die we natuurlijk bewaren voor als we weer iets voelen of zien, wat op mok lijkt.

Ik raad het zeker mensen aan, die een paard hebben, die last heeft van mok.
NAF Mudgard is echt de moeite waard, om aan te schaffen voor je paard.

Bedankt NAF Nederland, voor jullie fijne producten.
Naast de NAF Magic 5* (magnesium) staat de NAF Mudgard ook in mijn zadelkast.

Fijn weekend!

Groetjes Devica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten