zondag 1 januari 2017

[P] Veiligheid & Vrijheid!

Happy New Year!!!!!
Wauw, wat klinkt 2017 verweg. Als of dat jaar pas over een aantal maanden komt.
Maar het is nu al 2017, of te wel: Good Bye my lovely 2016.

Een nieuw jaar, dat wil je goed beginnen toch?
Tijd voor een goede schoonmaak dus van mijn zadelkast!


Mijn zadelkastje, is niet zo groot. (En er staat een keukenkastje nog boven op de kast, die zie je helaas niet op de foto.)
Een zadel hang je er zo in, maar alle spullen die ik heb, maken de kast zo klein.
Wat hangt of ligt er allemaal in?
- Dressuurzadel compleet met beugels, beugelriemen en singel
- reserve singel
- Twee hoofdstellen
- Cordeo rijring
- heel veel (touw)halsters
- longeerlijn
- grondwerktouw
- bak vol borstels
- verzorgingsspullen voor mijn paard
- verzorgingsspullen voor het tuig
- halve zak slobber 
- bak met beenbescherming die ik vaak gebruik
- cap
- mijn rijlaarzen
- verschillende zwepen 
- paardensnoepjes
- foto's van mijn toppers

Buiten mijn zadelkast hangen nog:
Fleecedeken, regendeken, chabrak

Valt allemaal best mee toch?

Maar waarom heet deze blogpost toch Veiligheid en Vrijheid?
Nou het is goed om eens je kast op te ruimen, zodat je bewust wordt van wat je hebt.

Een klein voorbeeld van mijn halstercollectie... 
Het huidige halster, die ontbreekt, net als de hele oude halsters.

Okee, ik moet je eerlijk bekennen: ik heb thuis nog DRIE kasten vol met paardenspullen.
Vier kasten totaal, oh jeetje... Dat is echt heel veel!

Wat zit er allemaal in die drie kasten?
Nou ik durf het niet helemaal te zeggen, maar goed, voor jullie is dat wel (leed)vermaak toch?

- 15 (of meer) zadeldekken
- drie fleecedekens
- zomerdeken
-vliegendeken
- zeven winterdekens (oude, vieze, dikke en dunne winterdekens)
- vier regendekens (vies, kapot of... niet mooi genoeg)
- vier hoofdstellen 
-  nog meer halsters (de hele oude, vieze...)
- (in)complete beenbeschermers, inclusief springschoenen
- halstertouwen
- borstels
- bandages (allemaal verschillende kleuren)
- longeer-spullen
- chaps

Volgens mij heb ik het meeste nu wel.
Oh jeej...
Te bedenken dat de nieuwe collectie's er aankomen, met nieuwe & frisse kleuren...
Ik ben dol op setjes, kleuren en combineren.
Dat is de ultieme vrijheid in de paardenwereld: je kan je eigen stijl ontwikkelen.
Er is zoveel keus op de markt, maar vaak is het of heel duur, of zomaar uitverkocht.
Dus je moet keuzes maken: heb je het geld er voor over? Heb je het echt nodig? 
Wordt je er blij van??

Dat is misschien de reden, waarom ik zoveel koop voor mijn paard.
Ik word er zo blij van, om een set te maken of aan te vullen.
Om te "shinen" tijdens het rijden.
Het is genieten, om mooie spullen te hebben!

Ik vrees dat ik mijn portemonnee in veiligheid moet brengen.
"Ik heb geen geld, ik heb geen geld"
"Ooooooooh mooi dekje!!!!"

Ja, dat is een mooi voornemen voor mij.
Eerst spullen verkopen, voor ik nieuwe spullen koop.
....

- Wordt vervolgd - 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten