maandag 30 januari 2017

[p] prachtige Glamour in de zadelkast!!

Hoi hoi!

Wie een paard verzorgt, (her)kent vast de verslaving wel die "Setjes" heet.
Voor wie het nog niet weet:

Een setje is pas een setje, als het geheel bij elkaar matcht. 

en...

Het rijden gaat veel prettiger, als je een nieuw setje hebt!
Of is dat pure toeval? 

Het zadeldekje, beenbeschermers of bandages, oornetje, en een passende outfit voor de ruiter!
Dit zijn de hoofdpunten voor een mooie set, je kan het altijd aanvullen met prachtige rijlaarzen, handschoenen, zweep, hoofdstel en uitrijden!

Zelf ben ik gek op het sparen van setjes.
Het hoeft niet perse van hetzelfde merk te zijn, maar dit zijn wel de bonus-punten natuurlijk.
Wanneer ik eindelijk weer een setje mag kopen van mezelf, ga ik al zoeken op Google voor alle collectie's, setjes en mooie inspiratie. Er is heel veel keus.
Door de zoektocht zie ik meer mooie dingen, dan die goed zijn voor mijn portemonnee.
Alles heeft een prijskaartje natuurlijk.
Ik gok dat een compleet setje gemiddeld tussen de 100 en 300 euro zit? 
Dan reken ik niet eens de kleding er bij he?

Omdat ik liever direct geld uitgeef, dan opspaar, koop ik vaker losse artikelen.
Een mooi chabrak, met rijbroek en bijpassend shirt.
Ja, dat is voor mij ook al een mooi setje.
Eigenlijk rijd ik nooit met beenbeschermers, gewoonweg omdat het niet nodig is.


En omdat ik zoveel zadeldekjes heb, kan ik iedere week wel afwisselen met kleuren.
"Kan", want ik rijd nu alweer twee weken met dit mooie zadeldek van BR!

Dit zadeldek is mooi voorgevormd, waardoor het ook beter blijft liggen onder het zadel.
Geen vervelende drukplekken op de schoft meer!
Ook word het zweet goed opgenomen, zonder dat het dekje kletsnat van het paard af gaat.

Inmiddels heb ik het dekje al een half jaar, of langer?
Ik weet het al niet meer. Wel heb ik het dekje vaker gewassen en ik moet zeggen dat de kleur/vorm/kwaliteit net zo goed blijft als dat ik hem net had gekocht!
Wauw, dit is echt super kwaliteit!!!

Er zijn verschillende kleuren te verkrijgen:
Zwart / Wit / Navy / Kobalt / Rood / Beige

En natuurlijk verschillende maten:
Cob & Full
Zowel Dressuur als Veelzijdig.

Mocht je direct ook zo'n dekje willen scoren?

Met welk zadeldek rijd jij nu je paard? 
Show hem op Facebook of plaats hem hier onder in een reactie.
De volgende keer plaats ik een collage van alle ingezonden foto's!!

Groetjes Devica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten