zondag 11 december 2016

[P] Bye bye vies paard, ik onthul mijn zadelkastgeheim!

Hoi hoi! 

Een blij paard, is een rollend paard. Athans, na de training, in vrijheid of na het wassen...
Wist je dat je aan het rollen kunt zien, hoe soepel je paard is?

Vandaag ga ik een "Zadelkast geheim" onthullen.
Een geheim, die ik graag met jullie deel.


Athos vind het heerlijk om iedere dag lekker te rollen. Het liefst helemaal uitgebreid.
Met of zonder deken, dat maakt hem niks uit. 
Als hij maar lekker zijn hele lijf op het vieze zand mag drukken.
Om vervolgens er zo uit te zien, als bovenstaande foto...

Ik zie een heel blij, attent paard op de foto terug. En mijn ruiterhart denkt: OH NEE!
Zand is niet erg, maar er komt veel poetswerk bij kijken om hem weer mooi schoon te krijgen.
Je wilt niet dat het zand begint te schuren onder je dekje of deken. Zand is handig voor tegen de vliegen en verkoeling, maar niet onder je tuig of deken.

Wist je dat een haflinger eigenlijk witte manen en staart hoort te hebben?
Haha, ja, dat is een flink karwei om wit te houden. (Ik hoor het je denken)

Maar gelukkig heb ik altijd Cowboy Magic in mijn kast staan.
Het lijkt wel echte magie, want zelfs de aller geelste staart en manen, worden weer wit!
"Shine in, Yellow out" zegt letterlijk wat het ook doet.


De shampoo "Shine in, Yellow Out" is een blauwe shampoo.
(De fles)
Echt heel blauw. Smurf-blauw.
Maar door de shampoo tijdens het wassen, van blauw naar wit te laten schuimen, verander je de gele staart in een witte staart.

Athos was ik niet wekelijks, nee... Eigenlijk was ik hem 4x per jaar.
Oei, dat is niet zo heel veel. Maar dat hoeft ook helemaal niet.
Ik was hem alleen als hij echt heel vies is. 
Daardoor doe ik met zo'n fles van 473 ml, 1,5 tot 2 jaar.
Ik leen hem weleens uit, dus er worden per jaar meerdere paarden mee gewassen.
Deze fles kost 11,50 euro. Dat is dus geen 6 euro per jaar!

Om de manen en staart uit de klit en klit-vrij te houden, gebruik ik Detangler & Shine.
(De tube)
Dit zachte serum doet mij denken aan de luxe zijde-druppels die ik vroeger in mijn eigen haar deed.
Het is een doorzichtige emulsie, die heel zacht aan voelt in je handen.
Gebruik niet te veel, want dit serum werkt heel krachtig.
Het is zonde om te veel te gebruiken, als het niet nodig is toch?
Ik gebruik bij Athos, een "druppel" zo groot als een 20-eurocent muntje.
Dat is echt niet veel.
Dit smeer ik over mijn beide handen, voor ik het in de manen smeer.
Even in laten trekken... En kammen maar!

Oh ja... De detangler maakt de manen en staart zacht en klitvrij.
Het is dus heel moeilijk om daarna je paard mooi strak in te kunnen vlechten.
Dus als je je paard altijd in vlechten op stal hebt staan, raad ik het je aan om alleen de onderkant en midden in de smeren.

"De magie van Cowboy Magic" 

Athos wordt niet veel gewassen, maar hij ziet er wel heel schoon uit.
Dat zie ik iedere dag en hoor ik geregeld van andere mensen.
"Hoe doe je dat toch?" 

Dat komt door de bodyspray "Super bodyshine".
Net zo krachtig als de shampoo en detangler!
Ik spray alleen zijn hals, manen, staart en billen in.
(en zijn hoofd, maar dat doe ik via een doekje)
Niet het gedeelte waar mijn zadel ligt, want die glijdt naar achteren omdat de bodyshine, de vacht heel zacht en glanzend maakt. 

Deze Super Bodyshine doet zeker zijn naam eer aan.
De vacht glanst, wanneer je er een zachte borstel over heen haalt.
Maar het stoot vuil ook af. Het kan niet hechten aan de vacht, waardoor het er makkelijk vanaf geschud of geborsteld wordt.



Of te wel: Deze producten zou iedere paarden eigenaar eigenlijk in de kast moeten hebben.
Niet omdat het alleen heerlijk ruikt en je paard er heel schoon mee wordt, maar ook omdat het jezelf behoorlijk wat poetswerk mee bespaart. 





Heb je iets aan deze blog gehad? 

Groetjes Devica










Geen opmerkingen:

Een reactie posten