zondag 27 november 2016

[P] Relax horse , take it easy!

Welkom terug in mijn zadelkast.
Leuk dat je een kijkje komt nemen.
Vandaag vertel ik iets over een voedingssupplement voor het paard.

Heb je toevallig een paard dat stijf in het lichaam is?
Of een nerveus paard, die van iedere verandering gespannen wordt?
Of is je paard snel afgeleid en focust ie niet op jou tijdens de training?
Wellicht heb je iets aan deze blog!

Vandaag maak je kennis met...
NAF 5 Star Magic!


Ik kan een heel verhaal schrijven over wat NAF 5 Star Magic is, maar ik denk dat mijn eigen ervaring genoeg zegt over het product.


Athos is een 9 jarige haflinger ruin, die ik al 5 jaar in bezit heb. 
In het begin had ik moeilijkheden met zijn gedrag tijdens het rijden en omgang.
Hij was snel afgeleid, gespannen, schrok zomaar zonder aanleiding en had vaak de dag na een training, best stijve spieren.
Het werd mij geadviseerd om eens magnesium bij te voeren.
Dit zou Athos enorm helpen in de omgang. Hij zou weleens een te kort kunnen hebben.
Dus ja, als "leek" nam ik het advies maar aan.
"Baat het niet, schaad het niet".

Na 10 dagen begon ik verschil te merken.
Athos leek wel rustiger in zijn hoofd te zijn. Hij was duidelijk minder gespannen.
Het rijden voelde ook veel beter, minder stijf dan dat ik weleens gevoeld had.
Dit was een mooi moment, om te ervaren dat Athos wellicht een te kort had aan magnesium.

Echter ben ik niet direct begonnen met NAF 5 Star Magic.
NAF kwam ik later tegen in een ruitersportzaak.
Omdat er pre en probiotica aan toegevoegd zijn, vond ik het een interessant product.
Pre-& Probiotica zorgen namelijk voor ontspannen darmen.
En laat Athos nou net een "schijtluis" zijn wanneer hij gespannen is.
Ook met voer zijn Athos's darmen snel geprikkeld als de samenstelling net iets anders is dan anders.
Dat uit zich in hele natte mest en een smerige poep-staart...
Niet fijn voor mij, maar helemaal niet fijn voor hem.

Met NAF 5 Star Magic, is dit "schijtprobleem" een stuk verbetert. 
Athos is soepel, ontspannen, vrolijk en beter geconcentreerd tijdens de training.
In omgang is hij ook liever.
Iedere dag een schepje NAF 5 Star Magic over zijn voer heen, is voldoende!

Wanneer de pot op is, wacht ik vaak nog een paar dagen (soms wel weken) om te kijken hoe Athos dan reageert.
Langzamerhand komen de "oude kwalen" weer in zicht. Meestal is het na 2 weken.
Dan is hij sneller boos naar andere paarden, stijver met rijden of longeren.
Snel afgeleid, let totaal niet op mij, maar meer op de omgeving.
Als ik hem los gooi, zie ik dat hij anders beweegt en hij poept veel vaker tijdens een training.
Voor mij allemaal tekenen om snel weer NAF 5 Star Magic te halen!




Heb je iets aan deze blog gehad? 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten