woensdag 23 augustus 2017

[P] Longeren met de juiste singel

Afwisseling is een belangrijk onderdeel, tijdens iedere training. 
Het is niet alleen prettig voor jezelf (minder frustrerend), maar voor je paard is het ook een verademing om eens iets anders te doen dan die ene oefening te blijven herhalen.

Daarom longeer ik zeker iedere week mijn paard.
Nou ja, longeren... De een noemt het werken aan de (dubbele) longe, ik noem het werken aan de dubbele lange lijnen. 
Maar hiervoor heb ik wel een longeersingel nodig.
Deze singel is een belangrijk onderdeel, als ik wil gaan werken aan de dubbele lange lijnen.


Er zijn vele longeersingels te krijgen, maar deze vind ik persoonlijk, de allerbeste!
Dit is namelijk een longeersingel die echt schoftvrijheid heeft en een mooie pasvorm om het paard heeft. Het is een volledig leren singel en heeft veel weg van een schoftstuk.
Ideal heeft deze singel op de markt gebracht.

Athos heeft als ieder ander paard een schoft en deze hoort niet "klem gezet" te worden.
Net als bij een goed passend zadel, moet de schoft ruimte hebben.
Ik merk, sinds ik met deze singel longeer, dat Athos minder zwiept met zijn staart en minder rennerig is. Wij zijn namelijk ook (ooit) begonnen met een simpele longeersingel, een van neopreen.
Maar toch merkte ik dat de pasvorm niet ideaal was. Dat was ook de reden waarom ik verder ben gaan kijken, voor een andere longeersingel.

De groene onderlegger heb ik er onder, zodat de singel schoon blijft en minder aangetast kan worden door het zweet.
Want leer blijft kwetsbaarder dan kunststof en heeft ook meer onderhoudt nodig.

Waar longeer jij je paard mee?

Groetjes Devica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten